søndag 8. september 2013

Bunadglede

Hurramegrundt! Nå har jeg endelig funnet ut hvilken bunad jeg faktisk har. Det er litt småkjedelig å ha en bunad i 8 år, og når folk spør hvilken bunad jeg har, så er jeg ikke helt sikker gitt. Meen nå vet jeg iallefall at det er så meget som en Jordetbunad!

Tror jeg satt i 4 timer og leste om bunad og googlet fra området jeg trodde den var fra. Nå er jo uansett bunader spennende så timene gikk fort.









Slenger med et bilde av meg selv i min egen bunad. En ser riktignok ikke hele da, men. Jeg har iallefall fått et bedre forhold til den.

 Bunaden arvet jeg til min konfirmasjon fra min morfars kusine som hun selv konfirmerte seg i 50 år tidligere. Akkurat med bunad syns jeg nesten det kan være litt ekstra stas om den er noen år gammel, det er jo et litt historisk/gammelt plagg.

1 kommentar:

  1. Bunaden din er kjempefin, Elise. Og du er kjempefin i den! Det er sant som du sier, bunader kan gjerne være litt gamle og ha litt historie! Så kos at du følger bloggen min forresten! Klem

    SvarSlett