fredag 6. desember 2013

Den første snøen kom med en orkan

Hvem sier at det ikke nytter og klage? Igår klaget jeg over manglen på snø. Så på kvelden begynte det og snø som bare det (og jeg som ikke har funnet fram de solide vinterskoa mine til barnehagebruk enda). Og det er fortsatt snøhvitt ute! HURRA!

Ja snøen kom igår, og forhåpentligvis for å bli, men du verden for et vær det kom med. Vi blåste nesten over ende når vi var på Sørlandsenteret igår. Da vi skulle inn på Obs'en fløy plutselig hetta til kjæresten bakover med et smell (det så ut som et smell) og noe mørkt fløy forbi meg. Det var capsen hans som dro av sted. Vi var på tur for å sette vekk handlevogna så når han løp etter capsen tenkte jeg at jeg skulle sette handlevogna på plass, men den gang ei. Den ville visst ikke inn, så hele greia snudde så jeg måtte bare stå der og holde den fast jeg da...
    Og på tur ut igjen hadde vinden snudd og blåste mot døra. så lokkene til plastboksene føk plutselig bakover. Jeg var glad jeg hadde rukket og tenkt at "ikke om jeg i all verden går rett bak han, tenk om lokkene flyr i fjeset på meg!" og det var jo nesten det som skjedde. Værgudene var i dårlig humør.

På tur over Varoddbrua (er det ikke noe sånt den heter?) tok vinden så godt tak i bilen at den nesten kjentes som om den skulle bytte kjørefelt. Fy flate sier jeg bare om været igår. Men som sagt. Vi fikk snø!


1 kommentar:

  1. Det snødde fælt og blåste her i går også, men det var vel sikkert ingen ting i forhold til vinden hos dere. Men snø ble det i hvert fall, så nå er det skiløyper :o)
    Mamsen

    SvarSlett